Uprava južnotirolskog brenda FMTG (Falkensteiner Michaeler Tourism Group), predstavila je buduće projekte i izložila izvanrednu povijest uspjeha u industriji putovanja. Uspon koji se nikad nije zaustavio zahvaljujući jasnoj strateškoj viziji, novim dodacima portfelju, inovativnim rješenjima crowdfundinga i sve izraženijim fokusom na održivost
Povodom 65. obljetnice tvrtke FMTG (Falkensteiner Michaeler Tourism Group), u nazočnosti Otmara Michaelera, suvlasnika i izvršnog direktora i Alexandre Geyer, voditeljice odnosa s javnošću, održana je konferencija za medije u inovativnom ambijentu multifunkcionalnog kompleksa Urania u Zagrebu, na kojoj je južnotirolski brend izložio svoju izvanrednu povijest i predstavio buduće projekte koji će potvrditi da je ovaj hotelski lanac ključni čimbenik u industriji putovanja.
Predstavnici tvrtke naglasili su da Hotels & Residences, iako najpoznatiji na hrvatskom tržištu, nisu njihov jedini proizvod. ”Mi smo mnogo više od hotela, živimo 360° turizam – od planiranja, izgradnje, menadžmenta do investicija” – izjavio je Otmar Michaeler.
Matična tvrtka FMTG sa svojim različitim poslovnim jedinicama sveobuhvatni je turistički operater s ponudom jedinstvenih i avangardnih iskustva za suvremene putnike u obiteljskim resortima najnovije generacije, kao i u najglamuroznijem kampiranju. Tvrtka je također i pouzdan partner turističkim subjektima koji žele doći na tržište uz jamstvo da će raditi s tvrtkom sposobnom ponuditi rješenja od građevinarstva do nekretnina, a može se pohvaliti i pionirskim inicijativama na području financija.
Grupacija FMTG posebnu pozornost posvećuje razvoju svog portfelja hotela, rezidencija i kampova, a tijekom razdoblja pandemije razvijeni su i novi koncepti, presudni za još bolje rezultate.
Za FMTG izazovi budućnosti prilika su za stvaranje jedinstvene strategije koju je predstavila uprava tvrtke. Brendu je oduvijek ključna želja da se prema gostima odnosi s izvrsnošću, sažetom u geslu “Welcome Home”, ali i usvoji sadašnje trendove. U tako važnoj godini za tvrtku postoji i snažna želja da se identitet brenda FMTG i njegovih poslovnih jedinica učini što poznatijim, uz filozofiju održivosti.
„Kao turistička tvrtka moramo se ponašati svjesno ako želimo biti spremni za budućnost. Već smo učinili puno i poduzimamo sljedeći korak: razvijamo integriranu strategiju održivosti za cijeli FMTG uključujući hotelske operacije, razvojni sektor i investicijsku jedinicu” – rekla je Alexandra Geyer, voditeljica odnosa s javnošću.
Uz novitete u portfelju Falkensteiner Hotels & Residences, koji trenutno broji 31 nekretninu, predstavljen je i izvanredni crowdfunding projekt, inovativni oblik financiranja turističkog sektora, vrlo dobro prihvaćen u Austriji i Njemačkoj.
”Sve je krenulo davne 1957. godine izgradnjom malog pansiona na jezeru. Bilo je to uistinu vizionarska ideja, a sada smo velika grupacija koju danas predstavljamo” – istaknuo je Otmar Michaeler.
Nove perjanice u Hrvatskoj
Najveće ulaganje predviđeno je u zadarskom resortu Punta Skala koja bi trebala postati prava perjanica tvrtkine ponude na moru. Nakon otvorenja velikog sportsko-zabavno-kongresnog centra Fortis Club, sljedeće bi godine ondje trebao biti otvoren niz luksuznih vila s pogledom na more Falkensteiner Punta Skala Villas. U Punta Skali je upravo obnovljen Family Hotel Diadora kojem je kategorija povišena na pet zvjezdica, a uz mnoštvo premium usluga ovaj je hotel dobio niz interaktivnih zabavnih sadržaja za djecu, čime je postao idealan za obiteljski odmor.
U Punta Skali u 2023. godini planirana je gradnja Falkensteiner Diadora Dependencies – 40 Premium Living Apartmana s mogućnošću korištenja svih dijelova resorta. Arhitekti su Atelier Heiss Architekten Vienna, a otvorenje je planirano u ljeto 2024. godine.
Uz ulaganja u tom resortu, Zadar je na području Borika dobio i prvi premium kamp s pet zvjezdica u Dalmaciji, jedini otvoren cijele godine. Plan je da nakon obnove takvu kategoriju dobije i kamp Pila kod Punta na otoku Krku.
Već je poznato kako je Punta Skala u samom vrhu ekološki osviještenih resorta u Hrvatskoj, a s tom orijentacijom nastavit će se i u budućnosti. U skladu s time, u Punta Skali je otvoren pop up vegetarijanski i veganski restoran “TIAN Bistro am Meer” i to u suradnji s bečkim restoranom TIAN, ovjenčanim Micehelinovom zvjezdicom, Michelinovom zelenom zvjezdicom i četiri Gault Millau toquea.
Održivost i integrirana strategija
Održivost je jedan od glavnih fokusa kompanije koja po ovom pitanju razvija integriranu strategiju. Tako će Falkensteiner Hotel Montafon biti otvoren krajem godine u Austriji, i to kao prvi potpuno ekološki hotel unutar ovog brenda.
Istodobno, u Italiji će nakon obnove hotela u Casteldarneu i Jesolu u sljedećih nekoliko godina biti otvoreni premium hoteli s pet zvjezdica u Licati i Cortini D’ Ampezzo te superior hotel s četiri zvjezdice u Bolzanu. Značajna su ulaganja i u Češkoj gdje je u svibnju otvoren Falkensteiner hotel Prague, repozicioniran kao boutique hotel s pet zvjezdica, otvoren u svibnju.
Upravo u Zagrebu prvi je put najavljena gradnja Falkensteiner Hotel & Apartments Salò u Italiji na jezeru Garda s pet zvjezdica koje potpisuje zvjezdani arhitekt Matteo Thun. Investicija je vrijedna 120 milijuna eura, a otvorenje je planirano u 2025. godini.
FMTG strategija ulaganja u skladu sa strategijom turizma
Falkensteiner Hotels & Residences najpoznatija je poslovna jedinica tvrtke. FMTG djeluje u skladu sa strategijom turizma 360° i obuhvaća Premium Camping by Falkensteiner, Michaeler & Partner, Falkensteiner Development i Premium Living i FMTG Invest.
Idejni projekt FMTG Investa jedan je od najboljih u FMTG-u u posljednje dvije godine. Kako bi se povećala vrijednost brenda, poboljšao njegov imidž i nastavio uspjeh tvrtke, uspješno je implementirana revolucionarna strategija ulaganja koja ima za cilj osobno uključivanje investitora i gostiju kako bi se stvorio izvanredan uspješan krug.
Vrste ulaganja podijeljene su prema uplaćenom iznosu i svaka kategorija pruža sve veće pogodnosti s kamatama od 4 posto u slučaju povrata gotovine ili 6,5 posto u slučaju vaučera za boravak u hotelima grupacije, a potonje je prava inovacija za ovaj sektor. Posljednja kampanja crowdinvestinga završila je prošle godine prikupivši više od 3,5 milijuna eura u nešto manje od pet tjedana, ukupno 26 milijuna eura u dvije godine, za sedam kampanja. Novih osam kampanja počinje 23. lipnja ove godine.
„Unatoč teškim tržišnim uvjetima, povjerenje investitora i naših klijenata u brend Falkensteiner ostalo je netaknuto, što je opipljiv znak konkretne lojalnosti ali i otvorenosti za nove vrste ulaganja koje privlače sve veći broj ljudi. Dovoljno je da kažem da smo tijekom naše posljednje kampanje uspjeli uključiti gotovo 200 novih crowdinvestitora” – rekao je Otmar Michaeler.
Razvoj i inovacija ne uzimaju se zdravo za gotovo u ovoj tvrtki. Mnogo je noviteta koji čekaju dinamičnu turističku stvarnost koja se oduvijek znala obnavljati od prvog koraka Marije i Josefa Falkensteinera prije 65 godina kada su odlučili otvoriti pansion daleko od najprometnijih prometnica, na obali malog jezera. Tada preteče kvalitetnog odmora, danas spremni zacrtati put prema budućnosti.
Fotografije: Borna Subota i Falkensteiner Hotels & Residences